Skip to main content

موسسه اوج یادگیری و کلاسهای مفهوم کنکور ( بخش سوم )

رشته انسانی در کنکور سراسری

در گروه نظری رشته انسانی یکی دیگر از رشته های مهم به شمار می رود که از مباحث و دروس بسیار متنوع و مختلفی تشکیل شده است. رشته انسانی نیز مانند سایر رشته ها از رشته دانشگاهی بسیار جذاب و خوبی مانند وکالت، روانشناسی، دبیری، سیاست، اقتصاد و … تشکیل شده است. که دانش آموزان باید برای قبولی در آنها به بهترین نتایج ممکن دست پیدا کنند، تا بتوانند به راحتی در دانشگاه و رشته مد نظر خود قبول شوند.
البته رشته انسانی نیز از دروس عمومی همچون دین و زندگی، ادبیات، عربی و زبان انگلیسی تشکیل شده است. در این میان دروس تخصصی این رشته دارای مباحث بسیار متنوعی همچون ادبیات تخصصی، عربی تخصصی، جامعه شناسی، اقتصاد، فلسفه و منطق، تاریخ، جغرافیا، روانشناسی و ریاضیات پایه تشکیل شده است.

زمان برگزاری کنکور سراسری و مدت زمان هر جلسه از کنکور

برای هر کدام از رشته های کنکوری هر ساله یک زمان مشخصی در نظر گرفته می شود، تا آنان بتوانند با شرکت در این آزمون آینده تحصیلی خود را مشخص کنند. به این صورت که هر سال در یک روز که از طریق سازمان سنجش مشخص می شود دانش آموزان رشته تجربی به رقابت با یکدیگر می پردازند. و همچنین بعد از ظهر ان گروه آزمایشی هنر در یک کنکور سراسری شرکت می کنند. در یک تاریخ مشخص دیگر نیز به صورت همزمان رشته انسانی و رشته ریاضی به رقابت می پردازند، تا در دانشگاه و رشته دلخواه خود قبول شوند.

در رابطه با میزان زمان برگزاری کنکور نیز باید بگوییم که کنکور سراسری از ساعت ۸ صبح آغاز می شود و تا حدود ساعت ۱۲ و نیم طول خواهد کشید. که این زمان نیز از دو بخش مختلف مربوط به زمان پاسخگویی به سوالات عمومی و زمان پاسخگویی به سوالات تخصصی تشکیل می شود. در کل باید بگوییم که شما برای پاسخگویی به هر سوال کنکوری کمتر از یک دقیقه فرصت دارید.


مهندس احمد سلام مشاور برتر موسسه آموزشی اوج یادگیری
برای دریافت مشاوره و برنامه ریزی رایگان با شماره‌های
۴۰ ۹۶ ۴۰ ۶۶ – ۰۲۱
۳۸۸۹ ۷۵۲ ۰۹۱۲
۰۹۱۲۸۳۷۵۷۴۷
تماس بگیرید

تماس با خط 1
تماس با خط 2