Skip to main content

اوج یادگیری از ضرورت یادگیری برنامه ریزی درسی میگوید قسمت (۴)

روش صحیح برنامه ریزی ماهانه برای کنکور:

دانش آموزان و داوطلبان برای برنامه ریزی کنکور ماهانه، باید همان دستورالعمل هایی را که در برنامه هفتگی ذکر شده است، دنبال کنند. یعنی زمان مطالعه ماهانه خود را محاسبه کنند و به تدریج ساعت مطالعه روزانه و در نهایت ماهانه خود را افزایش دهند. نکته مهم در برنامه ریزی ماهانه این است که باید مشخص شود کدام یک از موضوعات را برای یک دوره یک ماهه باید مطالعه کنند و آن را به هفته های مختلف تقسیم کرده تا در نهایت بتوانند این موضوع را برای یک ماه مطالعه، جمع بندی و خلاصه کنند.

برنامه ریزی برای مرور درس ها:

از مهمترین فرآیند هایی که برای تسلط دانش آموزان و داوطلبان بر روی مباحث بسیار کارآمد است، مرور مطالب می باشد. قطعا کسی نمی تواند با یکبار مطالعه یــک مبحــث خــاص، بــه درک درستی از آن برسد وتسلط پیدا کند. مرور سبب می شود که دانش آموزان و داوطلبان مطالعـه هـای ناقـص خود را کامل کنند و و فراینـد یادگیـری را بـه طـور صحیـح و بـدون نقـص ادامـه بدهند.

یکی از مهمترین ابزارهای مرور در برنامه ریزی کنکور، تست زنی است. برای مثال دانش آموزان و داوطلبان برای درس های محاسباتی، فقط یک بار کتاب درسی و یا درسنامه ها را می خوانند و پس از تهیه خلاصه، وقت خود را در چند روز آینده برای تست زنی می گذارند. لازم به ذکر است که این روند فقط برای درس های اختصاصی نیست، همچنین برای درس های عمومی که نیاز به مهارت پاسخ گویی به سوالات دارند مانند درس عربی نیز به همین روش باید مرور شود. درواقع می توان گفت که تست زنی یک مرور حرفه ای است.

از طرف دیگر، برای مباحثی مانند زیست شناسی، مباحث حفظ در شیمی یا دین و زندگی را با مطالعه نکات برجسته کتاب می توانند مرور کنند. بخاطر داشته باشید که اگر برنامه ای که ایجاد می کنید درست و اصولی باشد، در تمام روزهای هفته مطالب مورد بازبینی و مرور قرار می گیرند. ذکر این نکته لازم است که در پایان روز باید وقتی گذاشته شود تا دروس آموخته شده در طول روز مرور شود. همچنین، دانش آموزان و داوطلبان باید در طول هفته، برای مرور درس هایی که در روزهای گذشته آموخته اند وقت بگذارند.


مهندس احمد سلام مشاور برتر موسسه آموزشی اوج یادگیری
برای دریافت مشاوره و برنامه ریزی رایگان با شماره‌های
۴۰ ۹۶ ۴۰ ۶۶ – ۰۲۱
۳۸۸۹ ۷۵۲ ۰۹۱۲
۰۹۱۲۸۳۷۵۷۴۷
تماس بگیرید

تماس با خط 1
تماس با خط 2