Skip to main content

تاثیر درس فیزیک در کنکور چیست ؟

کمتر از ۳ ماه به کنکور سراسری تجربی باقی مانده است .

در این میان بسیاری از دانش آموزان به دنبال خواندن منابع صحیح و درس هایی با ضریب بالا هستند تا موفقیت شان را در کنکور سراسری تضمین کنند و به رشته دل خواه خود دست پیدا کنند.

یکی از دروسی که اغلب دانش اموزان تجربی به ان اهمیت زیادی نمی دهند و سوالات ان را در کنکور بی جواب می گذراند درس فیزیک است.

یکی از بیشترین سوالاتی که دانش آموزان برنامه تلویزیونی اوج یادگیری از سایت رسمی اوج یادگیری میپرسند این است که فیزیک چه مقدار در کنکور تاثیر دارد ؟

در این مقاله مهندس امیر مسعودی فیزیک را شرح و توضیح داده که میتواند این درس چه تاثیری در کنکور داشته باشد :

ابتدا ضریب این درس را در زیر گروه های مختلف بررسی می کنیم.

درس فیزیک در زیر گروه یک و دو و سه ضریب ۲ ولی در زیرگروه ۴ ضریب ۳ را داراست پس با توجه به ضریب آن درس مهمی است.

بسیاری از دانش اموزان تجربی بیشتر وقت و انرژی خود را فقط روی درس زیست شناسی می گذارند ولی اگر شما بتوانید درس فیزیک را به خوبی بخوانید و به ۳۰ تست مطرح شده در کنکور پاسخ دهید می توانید از رقبای خود پیشی بگیرید.

زمان پاسخ گویی به سوالات فیزیک

زمان پاسخ گویی به سوالات فیزیک در کنکور تجربی تقریبا ۳۷ دقیقه یعنی شما به طور میانگین برای پاسخگویی به هر سوال فیزیک ۷۲ ثانیه وقت دارید.

 در مبحث فیزیک بیشترین سوالات از مباحثی مثل چگالی و کار و امواج هاست  که اغلب از این مباحث سوالات تکراری مطرح می شود و شما با حل کردن سوال های فیزیک کنکور سراسری چند سال قبل می توانید درصد خوبی را کسب کنید‌.

یادگیری فرمول های فیزیک :

برای  خواندن فیزیک لازم است که شما ابتدا تمامی فرمول هایی که در سه کتاب فیزیک سال دهم یازدهم و دوازدهم طرح شده را بلد باشید که برای یادگیرس آن ها کتاب های کمک درسی فراوانی وجود دارد که با رمز تمامی این فرمول ها را به شما یاد می دهند.

 ممکن است شما جزو دانش ‌آموزانی باشید که تاکنون فیزیک نخوانده و در این سه ماه قصد دارید که مقداری این درس را بخوانید تا درصد صفر در این درس نیاورید.

 از فیزیک سال دهم بهتر است شما مباحثی مثل خواص فیزیکی مواد و گرما را بخوانید چرا که هر ساله از این مباحث در کنکور سوال مطرح می شود.

 در باب تاثیر زیاد فیزیک در کنکور تجربی همین را باید به شما بگوییم که در سال ۹۹ حدود ۵۰ درصد از داوطلبان تجربی درس فیزیک را کاملا منفی جواب دادند.

 از دیگر مباحث مهم در کنکور تجربی برای درس فیزیک و مباحث فیزیک اتمی و هسته ای است که به طور میانگین هر سال ۳ الی ۴ سال در کنکور سراسری از این درس مطرح می‌شود و بحث بعدی فصل ۱ سال یازدهم است به نام الکتریسیته ساکن  که هر سال در کنکور سراسری بدون استثنا دو یا سه سوال از آن مطرح می‌شود و معمولاً سوالات این مبحث تکراری می باشند.

 مبحث بعدی که در کنکور سراسری هر ساله از آن سوال مطرح می شود فصل سوم سال یازدهم است و فصل مغناطیس و القای الکترومغناطیس.

خواص فیزیکی مواد نیز هر ساله ۱ الی ۲ تست را بدون استثنا به خود اختصاص می دهد.

 در فیزیک سال دهم مبحثی تحت عنوان دما و گرما مطرح شده است که هر ساله از ان سوال مطرح می شود.

با خواندن تمامی این مباحثی که در بالا ذکر شد شما می توانید فیزیک را در کنکور سراسری حدود ۳۰ الی ۳۵ درصد پاسخ دهید.

 سعی کنید به فصل‌های حفظی فیزیک نیز توجه کنید چرا که هر ساله حدود ۳ الی ۴ سوال حفظی آسان از متن کتاب اورده می شود و شما با یک روخوانی سریع می توانید به این سوالات پاسخ دهید و درصد خود را بالاتر ببرید.

 اما به یاد داشته باشید که فیزیک در واقع بیشتر یک درس مفهومی است و شما تا مفهوم یک فصل را به طور کامل درک نکرده باشید نمی توانید به تست های آن جواب دهید.

تماس با خط 1
تماس با خط 2